4 Comments

Despre asta ce spuneti :

“ Meciul anului pentru baschetul românesc a fost U-BT Cluj-London Lions, în sferturile de finală ale EuroCup. Impecabil organizat, cu 10.000 de oameni în sală. A fost difuzat pe Prima Sport 1, la o oră la care nu exista alt eveniment sportiv pe posturile de profil. Audienţa a fost de 0,11 rating, adică 19.000 de privitori la nivel naţional. “ Emil Hossu-Longin, Facebook.

Expand full comment
author

Ar fi multe de spus. Pe scurt, în primul rând, mi-e greu să cred că doar 19.000 de oameni s-au uitat la TV, în condițiile în care în sală au fost 10.000, iar cererea a fost mult mai mare decât numărul de locuri. Pur și simplu acel 19.000 nu prea are sens. În plus, nu știm câți clujeni au acasă echipamentele acelea pentru măsurarea audienței, cel mai probabil o mare parte dintre ele sunt la locuitori din București. Iar dacă meciul ar fi fost transmis de ProTV, de exemplu, audiența ar fi fost mult mai mare, sunt mulți oameni care se uită din inerție doar pe posturile generaliste.

În al doilea rând, bănuiesc că audiența a fost mai mare decât la meciul de acum doi ani din sferturile Ligii Campionilor, transmis cred tot de Prima Sport.

În al treilea rând, știm cu toții că fotbalul este de departe sportul cu cea mai mare audiență în România, în ciuda faptului că performanțele din cupele europene lipsesc cu desăvârșire de câtiva ani. Urmează la mare distanță sporturi precum tenis, handbal, Formula 1 și baschet. Cei de la U au un marketing excelent prin care reușesc să atragă noi fani spre acest sport (mă număr și eu printre ei), însă până la urmă ține și de oameni să vină spre baschet.

Și nu e vorba doar despre sport aici. Ce audiență crezi că ar avea în România o transmisiune live cu un test SpaceX cu racheta Starship comparativ cu un meci de fotbal din campionatul nostru?

Expand full comment

Aveau bannerul de final pregătit, in caz de înfrângere ?

Expand full comment
author

Au pregătit două bannere, unul în caz de victorie, altul în caz de înfrângere.

Expand full comment